Spring til indhold

Indkøbskurv

Din indkøbskurv er tom

Artikel: "BEYOUROWN" INTERVIEWER JOY VASILJEV

"BEYOUROWN" INTERVIEWER JOY VASILJEV

"BEYOUROWN" INTERVIEWER JOY VASILJEV

BEYOUROWN er et digitalt medie - nyhedsfirma dedikeret til at inspirere kvinder i erhvervslivet. Anført af grundlægger, CEO & bidragende redaktør, Samanah Duran, BEYOUROWN's vækst & evolution er nede løbende for at levere et nyt perspektiv fra et bredt fællesskab af de mest velhavende, indflydelsesrige og iværksætteri banebrydende kvinder i dag.

I december 2018 interviewede de Joy Vasiljev, grundlægger, partner og designer af The Organic Company.

BYO: Hvordan ser en almindelig dag ud for dig?

 Joy: Jeg starter altid min morgen med åndedrætsøvelser og meditation. Så lidt familie tid, hjælper mine børn ud af døren, og så cykler jeg gennem København til The Organic Company kontoret. Mandage har vi mindfulness kl. 11. Jeg guider, da jeg er mindfulness guidet meditationslærer. Dette for at sikre velvære på kontoret, og fordi jeg elsker det.

BYO: Hvordan er The Organic Company finansieret?

Joy: Selvfinansieret. Jeg startede med min opsparing, passion og en masse hårdt arbejde. I dag er vi 3 partnere, Rikke, Peter og mig selv. Elsker mine partnere og elsker vores samarbejde. Vi starter også alle bestyrelsesmøder med mindfulness og meditation. Folk har en tendens til at more sig over dette, men det fungerer så godt, og når vi starter det faktiske møde, er vi fokuserede og til stede. Jeg kan kun anbefale dette. Og 3 af os elsker The Organic Company; vores voksende bæredygtige forretnings baby.

BYO: Kan du fortælle os mere om dit brand DNA og etos hos The Organic Company?

Joy: Vores DNA er at bringe design, kvalitet og økologisk bomuld sammen. Økologisk, fordi konventionel ikke er fremtidssikret. Vi kan ikke blive ved med at ødelægge jorden, vores vandreserver og vores rigdom. Jo bedre produktet er, jo bedre har folk en tendens til at bekymre sig om det. Dette går godt hånd i hånd med en økologisk måde at tænke på.

BYO: Vi elsker, hvordan du også støtter lokale danske virksomheder ved at samarbejde med dem, hvilket har været det bedste projektarbejde indtil videre?

Joy: Helle Vibeke Jensen (hebiinu.com), hende og jeg deler den samme passion for japansk livsstil og dansk designkultur. Vi har udviklet en afslappende kåbe sammen. Hun er en af mine yndlingsdesignere at arbejde sammen med.

BYO: Kan du give os 3 nyttige tips til lancering af en økologisk tekstilvirksomhed?

Joy:

  • Jeg anbefaler at tænke ud over produkterne og at tænke over omfanget af virkningen din virksomhed vil have.
  • At tage ansvar og gøre den kommende generation stolt af dig og din virksomhed fra et bæredygtigt synspunkt.
  • For at give et eksempel på noget konkret, vil jeg dele The Organic Company's tre lancering principper: Mød et behov. Løs et problem. Løft en kategori.

Vi vil aldrig tilføje en anden farve/produkt, medmindre vi mødes ovenfor. Disse principper bør gælde for alle virksomheder, nye som eksisterende. Verden har ikke brug for mere skrald, billige produkter, som man ikke kan vente med at smide ud og hurtig mode. Vi har brug for mindre og bedre. Dernæst, til ovenstående, foreslår jeg at gå økologisk, det er en enorm positiv forskel for mennesker og planeten.

BYO: Hvem er involveret i teamet bag dig, The Organic Company?

Joy: På daglig basis er vi syv kvinder, der driver kontoret og nogle dejlige studerende arbejdstagere samt freelancere. Jeg elsker mit hold. Jeg kunne ikke gøre det uden dem.

BYO: Hvor kan du se dig selv inden for de næste 3-5 år?

Joy: En meget større virksomhed, meget mere positiv indflydelse og flere samtaler. Vi er på en mission her. Vi har brug for opmærksomhed på den største og mest forurenede såvel som giftige afgrøde i verden. Det er overalt omkring os og hjælper os ikke. Konventionel bomuld bør forbydes, det er så dårligt for jorden, arbejderne og vores helbred. Som i rigtig slemt.

BYO: Hvilke strategier har du på plads, når du ser på udvidelsen af The Organic Company?

Joy: Mere fokus på storytelling delen. Mere kommunikation. Mere samarbejde.

 
BYO: Kan du fortælle os, hvilke områder du har kæmpet i professionelt?

Joy: Alle sammen. At være iværksætter handler om at lære, lære, lære. De første 2-3-4-5-6 år var kaotiske og alligevel lykkedes det mig at opbygge et brand. Med lidenskab kan du nå månen! En af mine gode venner, Soulaima Gourani, fortalte mig engang, at succes fra den ene dag til den anden tager syv til ti år, hun har så ret.


BYO: Har du nogensinde haft nogen anden mentor? Hvis ja, hvordan har dette gavnet dig til at vokse?

Joy: Anne Skare Nielsen, der er futurist, forfatter og hovedtaler, har lært mig så meget, og måske vigtigst af alt, at stole på min mavefornemmelse. Jeg bruger stadig en masse af hendes citater som "fremtiden handler om mindre og bedre", og at "i dag kan du ikke nå noget mål med succes alene".


BYO: Hvilke forretninger bruger i til at markedsføre The Organic Company?

Joy: Vi bruger mellemstore til high-end, og vi har to parametre at vælge imellem. Økologisk og design. På detailmarkedet har vi design- og stormagasiner samt økobutikker.

BYO: Hvilke metoder bruger du til at opbygge dit eget support netværk?

Joy: Jeg netværker meget. Jeg deltager i vigtige foredrag, netværksmøder, workshops og seminarer næsten hver uge. Det er en balance, fordi jeg også er nødt til at arbejde, men netværk, kan du næppe gøre for meget. Du er nødt til at opbygge og tage dig af dit netværk. Og når du gør det, har du en masse ambassadører og hjælp indenfor rækkevidde.


BYO: Hvad tror du er de almindelige misforståelser om detailbranchen, og hvordan bruger du din platform og stemme til at uddanne folk mere?

Joy: Den største misforståelse er at tro, at dit køb ikke betyder noget. Dit køb er din stemme. Hvis du ønsker en bedre verden, begynd at købe dvs. økologisk og skære ned i almindelighed. I vores kommunikation, som er vores mulighed for at inspirere, guide og dele en masse viden og ideer. Dvs. på Instagram, Facebook og LinkedIn.

 
BYO: Hvad vil du gerne se ændret for årtusinder i erhvervslivet?

Joy: Fokus på ansvar for vores fælles planet. Fokus på bæredygtighed og også få vores planet tilbage i balance.


BYO: Hvad er det bedste forretningsråd, du har modtaget til dato?

Joy: At forblive fokuseret.

BYO: Hvad er nummer 1 kritisk lektion, du har lært i din karriere hidtil?

Joy: Ikke at lytte til min mavefornemmelse.


BYO: Hvordan skaber du et jævnt og balanceret arbejde og privatliv?

Joy: Jeg lavede en aftale med mig selv fra starten af, at jeg ikke ville arbejde hele tiden.

BYO: Højdepunktet i din karriere indtil videre?

Joy: Det har jeg nået indtil nu. Vi er et brand. Vi er et hold på en mission. Vores mission har været lige fra starten og er at bevise, at en ansvarlig virksomhed kan være en god forretning. Og bundlinjetallene er sorte, og i 2018 (år til dato) ser vi en salgsvækst på 29% sammenlignet med hele salget i 2017. Jeg ved, at vi har inspireret og oplyst en masse mennesker til mindre og bedre, hvilket i dette tilfælde er økologiske kvalitetsprodukter.

BYO: Hvad giver dig ultimativ karriere tilfredshed?

Joy: Når folk kommer til erhvervsrådgivning og for at få råd om, hvordan man bliver mere miljøvenlig.

BYO: Hvilke udfordringer har du set at have været præsenteret under væksten i The Organic Company?

Joy: Meget, for eksempel når din virksomhed vokser, vil du ansætte. Og så skal du se, hvilket område du har mest brug for (fordi du ikke kan ansætte meget, selvom du har brug for mange hænder). Og det er en praksis for sig selv. Og så, når det besluttes, begynder du at kigge efter din nye kollega, og det er også en praksis for sig selv. Og endelig, når du ansætter og så tager det måske seks måneder eller mere for din nye kollega at være til sand hjælp. Det er en udfordring, det har det været siden første ansættelse og det er det stadig.

BYO: Hvad er en god artikel eller bog, du har læst for nylig?

Joy: Jeg har lige læst 'Kafka On The Shore' af den japanske forfatter Murakami for anden gang. Sjældent læste jeg det samme to gange, men de fleste af Murakami's bøger er det værd. Elsker hans måde at skrive og dybden af hans bøger, filosofisk på en læsbar måde.

BYO: Hvilke andre førende iværksættere og banebrydende personer beundrer du også, og hvorfor?

Joy: Faktisk mange. Jeg møder en masse iværksættere, og jeg bliver så imponeret over alle de gode ideer og lidenskaben. De mennesker, jeg beundrer mest, er visionære og gode mennesker, iværksættere eller ej.

BYO: Top 3 Podcast kanaler man burde høre?

Joy: Jeg er ikke meget af en lytter, når jeg går, cykler eller løber, jeg har aldrig noget i mine ører eller podcasts der kører. Jeg lytter altid til byen, stilheden eller livet omkring mig. En gang imellem, lytter jeg til en nyhedskanal, Zetland og deres podcasts og en gang imellem noget sind-ekspanderende som Simon Sinek og lignende. Ellers foretrækker jeg stilhed eller meditativ musik (som syngende skåle).

BYO: Hvordan måler du dine egne vilkår for succes?

Joy: Når jeg kan mærke, at folk lytter, og hører hvad jeg har at sige om at tage ansvar og gøre det bedre over for vores planet.
 

BYO: Hvad betyder #BEYOUROWN for dig?

Joy: For mig er det frihed. Når du har en sag eller en passion, betyder det alt. Lyt til dig selv, vov at være anderledes, hold dig til din indre stemme og mavefornemmelse og vær stadig respektfuld over for andre mennesker, dyr og vores planet.

Du kan læse den oprindelige artikel om www.beyourown.org

 

Read more

Everyday bath towel from The Organic Company
Design historier

SÅDAN VIKLER DU VORES 'HVERDAGS BADEHÅNDKLÆDE'

In this video we show you how to wrap our ‘Everyday Bath Towel' around you.

Læs mere